دادستان عنبرآباد گفت: مانور ساماندهی و نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های عرضه سموم و آفت‌کش‌های کشاورزی در شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

حامد عمرانی در حاشیه برگزاری مانور مقابله با عرضه سموم غیرمجاز و تقلبی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: ساماندهی و نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های عرضه سموم و آفت‌کش‌های کشاورزی سطح شهرستان به طور مستمر در طول سال انجام می‌شود.

وی افزود: ساماندهی و نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های عرضه سموم و آفت‌کش‌های کشاورزی با نزدیک شدن به فصل پاییز و شروع مصرف کود و سم در مزارع شهرستان به صورت هفتگی انجام می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه هم اکنون ۴۶ فروشگاه عرضه سموم و نهاده‌های کشاورزی در شهرستان فعالیت دارند، بیان کرد: طی بازدید‌های صورت گرفته از فروشگاه‌های کشاورزی شهرستان عنبرآباد، مقداری سم و کود غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته کشف شد که پس از کشف و ضبط آن ها، پرونده قضایی برای واحد‌های صنفی متخلف تشکیل و با واحدهای متخلف برخورد شد.

وی یکی از دلایل مطلوبیت نسبی اوضاع را مدیریت و بازدید‌های مستمر جهاد کشاورزی شهرستان دانست.

این مقام قضایی توصیه کرد: عاملان توزیع، بایستی سموم مورد نیاز خود را از کارخانه‌های معتبر و کشاورزان نیز از عاملان مجاز تهیه و با توصیه کارشناسان مصرف کنند.

با هدف اجرای  الزامات پدافند غیر عامل، مانور بازرسی فروشگاه‌های کشاورزی در عنبرآباد با همراهی جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار